Стаття 133 Закону України Про всеукраїнський референдум. Рішення комісії з всеукраїнського референдуму за результатом розгляду скарги по суті

1. Рішення комісії з всеукраїнського референдуму - суб’єкта розгляду скарги має бути законним і обґрунтованим.

2. Перед розглядом скарги по суті комісія з всеукраїнського референдуму вивчає скаргу для встановлення таких обставин:

1) чи подано скаргу належним суб’єктом звернення із скаргою, визначеним цим Законом;

2) чи віднесено цим Законом розгляд скарги до повноважень комісії з всеукраїнського референдуму (належний суб’єкт розгляду скарги);

3) чи дотримано суб’єктом звернення із скаргою строки оскарження, встановлені цим Законом.

3. Комісія з всеукраїнського референдуму приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана неналежним суб’єктом звернення із скаргою чи до неналежної комісії з всеукраїнського референдуму або з порушенням строків оскарження, встановлених цим Законом.

4. Під час розгляду по суті скарги на рішення суб’єкта оскарження комісія з всеукраїнського референдуму вирішує:

1) чи мало місце прийняття оскаржуваного рішення суб’єктом оскарження;

2) чи прийнято оскаржуване рішення суб’єктом оскарження на законних підставах;

3) чи прийнято оскаржуване рішення в межах повноважень та відповідно до визначеної законом процедури;

4) чи підтверджуються викладені у скарзі вимоги наданими доказами;

5) які правові норми належить застосувати до зазначених правовідносин;

6) чи належить задовольнити кожну з вимог суб’єкта звернення із скаргою, чи відмовити в їх задоволенні;

7) чи належить поновити порушені права або законні інтереси суб’єкта звернення із скаргою в інший спосіб;

8) які рішення слід зобов’язати прийняти чи які дії, що випливають із факту скасування рішення, вчинити.

5. Під час розгляду по суті скарги на дії (бездіяльність) суб’єкта оскарження комісія з всеукраїнського референдуму вирішує:

1) чи мала місце оскаржувана дія (бездіяльність) суб’єкта оскарження;

2) чи оскаржувана дія (бездіяльність) здійснювалася (вчинялася) суб’єктом оскарження на законних підставах;

3) які правові норми належить застосувати до зазначених правовідносин та чи віднесено законом розгляд зазначеної скарги до повноважень суб’єкта розгляду скарги;

4) чи належить задовольнити кожну з вимог суб’єкта звернення зі скаргою, чи відмовити в їх задоволенні;

5) чи належить поновити порушені права або законні інтереси суб’єкта звернення із скаргою в інший спосіб;

6) які рішення слід зобов’язати прийняти чи які дії, що випливають із факту визнання оскаржених дій чи бездіяльності протиправними, вчинити.

6. При розгляді скарги по суті комісія з всеукраїнського референдуму може задовольнити скаргу повністю або частково чи відмовити в її задоволенні.

7. У разі задоволення скарги комісія з всеукраїнського референдуму може прийняти рішення, яким:

1) визнати рішення суб’єкта оскарження чи окремі його положення, дії чи бездіяльність такими, що не відповідають вимогам законодавства про всеукраїнський референдум (є протиправними), порушують права громадян на участь у процесі всеукраїнського референдуму, права та законні інтереси суб’єкта процесу всеукраїнського референдуму;

2) скасувати оскаржене рішення;

3) зобов’язати суб’єкта оскарження здійснити дії, передбачені законодавством, що регулює організацію та порядок проведення всеукраїнського референдуму;

4) зобов’язати суб’єкта оскарження утриматися від вчинення певних дій;

5) поновити в інший спосіб порушені права громадян, права та законні інтереси суб’єкта процесу всеукраїнського референдуму;

6) зобов’язати суб’єкта оскарження та/або інший орган, іншого суб’єкта процесу всеукраїнського референдуму здійснити передбачені законодавством, що регулює організацію та порядок проведення всеукраїнського референдуму, дії, що випливають із факту скасування рішення, визнання оскаржених дій або бездіяльності протиправними.

8. Комісія з всеукраїнського референдуму, встановивши, що рішення, дії чи бездіяльність не відповідають законодавству про всеукраїнський референдум, задовольняє скаргу. При задоволенні скарги комісія з всеукраїнського референдуму може задовольнити всі або частину вимог суб’єкта звернення із скаргою.

9. Комісія з всеукраїнського референдуму вищого рівня за результатом розгляду скарги, рішення суду або з власної ініціативи може скасувати рішення комісії нижчого рівня та прийняти рішення по суті питання.

10. Комісія з всеукраїнського референдуму відмовляє в задоволенні скарги, якщо встановить, що рішення, дії або бездіяльність суб’єкта оскарження вчинені відповідно до закону, в межах повноважень, передбачених законом, і не порушують права виборців, права і законні інтереси інших суб’єктів процесу всеукраїнського референдуму.

11. Копія рішення комісії з всеукраїнського референдуму видається чи надсилається суб’єкту звернення зі скаргою, суб’єкту оскарження, заінтересованим особам, відповідній комісії з всеукраїнського референдуму, іншому суб’єкту, про якого йдеться у рішенні, не пізніше дня, наступного за днем прийняття рішення, а у разі прийняття рішення напередодні чи в день голосування - невідкладно. Рішення Центральної виборчої комісії та окружних комісій з всеукраїнського референдуму про розгляд скарг не пізніше дня, наступного за днем прийняття рішення, а у разі прийняття рішення напередодні, в день голосування або на наступний день - невідкладно оприлюднюються на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії. Копія рішення окружної комісії з всеукраїнського референдуму передається нею через автоматизовану інформаційно-телекомунікаційну систему до Центральної виборчої комісії невідкладно після прийняття такого рішення.

Ст 133 ЗУ Про всеукраїнський референдум зі змінами 2024 рік №1135-IX від 26.01.2021

Закон чинний. Актуальність перевірено 10.02.2021

Структура акту