1. Уповноважений орган як колегіальний орган утворюється у складі Голови Уповноваженого органу та шести членів Уповноваженого органу. Уповноважений орган є повноважним з моменту призначення більше половини його загального кількісного складу.
2. Голова та члени Уповноваженого органу призначаються на посади та звільняються з посад Кабінетом Міністрів України у порядку, визначеному цим Законом.
Голова та члени Уповноваженого органу призначаються на посади за результатами відкритого конкурсу, проведеного відповідно до цього Закону, та порядку проведення конкурсного відбору, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Прем’єр-міністр України вносить для призначення Кабінетом Міністрів України на посади Голови та членів Уповноваженого органу кандидатів, відібраних за результатами конкурсу.
Організацію та проведення конкурсного відбору кандидатів на посаду Голови та членів Уповноваженого органу здійснює Комісія з питань вищого корпусу державної служби.
За результатами проведення конкурсу Комісія з питань вищого корпусу державної служби вносить на розгляд Кабінету Міністрів України подання щодо призначення на посаду Голови та члена (членів) Уповноваженого органу кандидатур, які набрали найбільшу загальну кількість балів за результатами складання загального рейтингу кандидатів, у кількості:
1) на одну вакансію - два кандидати;
2) на дві вакансії - три кандидати;
3) на три вакансії - чотири кандидати;
4) на чотири вакансії - шість кандидатів;
5) на п’ять вакансій - сім кандидатів;
6) на шість вакансій - вісім кандидатів;
7) на сім вакансій - дев’ять кандидатів.
Комісія з питань вищого корпусу державної служби оприлюднює на офіційному вебсайті Кабінету Міністрів України інформацію про кандидатів, які отримали найвищий рейтинг та подані на розгляд Кабінету Міністрів України.
Кабінет Міністрів України приймає рішення про призначення на посаду Голови та/або члена (членів) Уповноваженого органу зі списку кандидатів, поданих Комісією з питань вищого корпусу державної служби, протягом 10 робочих днів з дня внесення відповідного подання.
3. Голова та члени Уповноваженого органу призначаються на посади та звільняються з посад Кабінетом Міністрів України за результатами конкурсу у порядку, визначеному цим Законом.
Конкурсна комісія утворюється при Кабінеті Міністрів України.
Склад Конкурсної комісії затверджується Кабінетом Міністрів України. До складу Конкурсної комісії входять п’ять осіб за поданням комітету Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання діяльності із випуску та проведення лотерей, оподаткування суб’єктів такої діяльності, гральний бізнес.
Конкурсна комісія вважається повноважною у разі затвердження в її складі не менше чотирьох осіб.
Членами Конкурсної комісії можуть бути особи, які мають повну вищу освіту, бездоганну ділову репутацію, високі професійні та моральні якості, суспільний авторитет.
Членами Конкурсної комісії не можуть бути особи, які є прямо чи опосередковано власниками корпоративних прав організаторів азартних ігор, виробників грального обладнання чи надавачів послуг у сфері азартних ігор, отримують від них фінансову або матеріальну винагороду та допомогу чи займають будь-яку посаду у структурних підрозділах організатора азартних ігор чи надавача послуг у сфері азартних ігор, у тому числі на громадських засадах.
Член Конкурсної комісії не має права брати участь у конкурсному відборі на зайняття посади члена Уповноваженого органу. Особа, яка була членом Конкурсної комісії, не має права брати участь у конкурсному відборі на зайняття посади члена Уповноваженого органу протягом 12 місяців з дня припинення нею повноважень члена Конкурсної комісії.
Строк повноважень члена Конкурсної комісії становить три роки та може бути припинений достроково Кабінетом Міністрів України за ініціативою комітету Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання діяльності із випуску та проведення лотерей, оподаткування суб’єктів такої діяльності, гральний бізнес, або за власною ініціативою члена Конкурсної комісії.
Члени Конкурсної комісії виконують свої функції на громадських засадах.
Конкурсна комісія обирає голову шляхом голосування. Рішення Конкурсної комісії з зазначеного питання приймається простою більшістю голосів її членів.
Регламент роботи Конкурсної комісії затверджує Конкурсна комісія.
Засідання Конкурсної комісії проводяться у формі відкритих слухань. На офіційному вебсайті Кабінету Міністрів України забезпечується відео- та аудіофіксація засідання Конкурсної комісії. Протоколи засідань Конкурсної комісії розміщуються на офіційному вебсайті Кабінету Міністрів України протягом трьох робочих днів після проведення засідання.
На засіданнях Конкурсної комісії як спостерігачі можуть бути присутні народні депутати України, представники громадськості.
Забороняється незаконне втручання державних органів, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, політичних партій, громадських об’єднань, інших фізичних або юридичних осіб у діяльність Конкурсної комісії.
Інформація про порядок денний, час і місце проведення засідання Конкурсної комісії оприлюднюється на офіційному вебсайті Кабінету Міністрів України не пізніш як за два робочі дні до дня проведення засідання.
Роботу Конкурсної комісії забезпечує Секретаріат Кабінету Міністрів України.
Конкурсна комісія оголошує прийом документів на відкритий конкурс:
1) у разі утворення Уповноваженого органу - не пізніше 10 днів з дня затвердження не менш як чотирьох членів Конкурсної комісії;
2) у разі закінчення строку повноважень члена (членів) Уповноваженого органу, визначеного цим Законом, - не менш як за три місяці до дня закінчення строку повноважень;
3) у разі дострокового припинення повноважень члена (членів) Уповноваженого органу відповідно до цього Закону - протягом п’яти робочих днів з дня припинення повноважень.
Прийом документів на відкритий конкурс здійснюється протягом 30 календарних днів з дня оголошення конкурсу. Порядок та умови проведення відкритого конкурсу затверджуються Конкурсною комісією та розміщуються на офіційному вебсайті Кабінету Міністрів України та у загальнодержавних друкованих засобах масової інформації.
Порядок та умови проведення відкритого конкурсу мають містити, зокрема:
1) вимоги щодо критеріїв оцінювання професійної компетентності кандидатів, відповідно до яких Конкурсна комісія складає рейтинг кандидатів на посаду члена (членів) Уповноваженого органу;
2) перелік документів для подання особою, яка претендує на участь у відкритому конкурсі;
3) вимоги щодо забезпечення прозорості проведення конкурсу та процедури ухвалення рішення;
4) вимоги щодо зберігання матеріалів конкурсу протягом строку повноважень члена Уповноваженого органу.
Рішення Конкурсної комісії приймаються простою більшістю голосів її членів. У разі рівного розподілу голосів голос голови Конкурсної комісії є вирішальним.
За результатами проведення конкурсу Конкурсна комісія не пізніше двох робочих днів з дня прийняття рішення вносить на розгляд Кабінету Міністрів України подання щодо призначення на посаду Голови та/або члена (членів) Уповноваженого органу кандидатур, які набрали найбільшу загальну кількість балів за результатами складання загального рейтингу кандидатів, у кількості:
1) на одну вакансію - два кандидати;
2) на дві вакансії - три кандидати;
3) на три вакансії - чотири кандидати;
4) на чотири вакансії - шість кандидатів;
5) на п’ять вакансій - сім кандидатів;
6) на шість вакансій - вісім кандидатів;
7) на сім вакансій - дев’ять кандидатів.
Конкурсна комісія оприлюднює на офіційному вебсайті Кабінету Міністрів України інформацію про кандидатів, які отримали найвищий рейтинг та подані на розгляд Кабінету Міністрів України.
Кабінет Міністрів України приймає рішення про призначення на посаду Голови та/або члена (членів) Уповноваженого органу зі списку кандидатів, поданих Конкурсною комісією, протягом 10 робочих днів з дня внесення Конкурсною комісією відповідного подання.
Голова та члени Уповноваженого органу призначаються на посади розпорядженням Кабінету Міністрів України.
4. Головою та членом Уповноваженого органу можуть бути громадяни України, які мають вищу освіту (у сфері публічного управління та адміністрування, економічну або юридичну), бездоганну ділову репутацію, загальний стаж роботи не менше семи років (з них досвід роботи на керівних посадах - не менш як три роки), вільно володіють державною мовою.
5. Голова та члени Уповноваженого органу є державними службовцями.
6. Голова та члени Уповноваженого органу працюють на постійній основі. На час виконання своїх службових обов’язків Голова та члени Уповноваженого органу не можуть обіймати будь-які інші посади, у тому числі на громадських засадах, у державних та недержавних органах, організаціях, установах та на підприємствах, одержувати винагороди та разові гонорари за іншу роботу, крім наукової, викладацької та творчої. Зазначена норма не поширюється на творчу діяльність у сфері азартних ігор.
7. Голова та члени Уповноваженого органу не можуть бути прямо чи опосередковано власниками корпоративних прав організаторів азартних ігор, виробників грального обладнання чи надавачів послуг у сфері азартних ігор, отримувати від них фінансову або матеріальну винагороду та допомогу чи займати будь-яку посаду у структурних підрозділах організатора азартних ігор чи надавача послуг у сфері азартних ігор, у тому числі на громадських засадах.
8. Голова, член Уповноваженого органу зобов’язані на день його призначення на посаду вийти зі складу засновників (співзасновників) організаторів азартних ігор, виробників грального обладнання та позбутися частки у майні таких суб’єктів господарювання.
9. Строк повноважень Голови, члена Уповноваженого органу становить чотири роки. Одна й та сама особа не може бути членом Уповноваженого органу більше двох строків підряд.
10. Після закінчення строку повноважень Голова, член Уповноваженого органу продовжує виконувати свої обов’язки до моменту призначення нового Голови, члена Уповноваженого органу, крім випадків дострокового припинення повноважень Голови, члена Уповноваженого органу.
11. Уповноважений орган не може делегувати свої повноваження третім особам. Голова, член Уповноваженого органу не може одноосібно здійснювати функції, покладені на Уповноважений орган.
12. Член Уповноваженого органу зобов’язаний:
1) брати участь у засіданнях Уповноваженого органу;
2) виконувати рішення Уповноваженого органу;
3) брати участь у підготовці питань до розгляду Уповноваженим органом;
4) координувати роботу апарату Уповноваженого органу відповідно до визначеного Уповноваженим органом розподілу функціональних обов’язків.
13. Член Уповноваженого органу має право:
1) ознайомлюватися з документами, що надходять до Уповноваженого органу;
2) пропонувати для включення до порядку денного засідання Уповноваженого органу питання, що належать до його компетенції;
3) виступати на засіданнях Уповноваженого органу, вносити пропозиції щодо питань, які розглядаються.
14. Повноваження Голови, члена Уповноваженого органу припиняються у разі його смерті, визнання безвісно відсутнім, оголошення померлим, або у разі закінчення строку його повноважень.
15. Голова, член Уповноваженого органу може бути достроково звільнений у разі:
1) подання заяви про звільнення з посади за власним бажанням;
2) припинення ним громадянства України або виїзду на постійне проживання за межі території України;
3) порушення ним вимог, передбачених цією статтею;
4) набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо нього;
5) неможливості виконувати свої обов’язки за станом здоров’я;
6) неучасті у засіданнях Уповноваженого органу без поважних причин протягом двох місяців;
7) визнання його недієздатним або обмеження його цивільної дієздатності;
8) грубого порушення службових обов’язків;
9) наявності інших підстав, передбачених Законом України "Про державну службу".
16. Один і той самий член Уповноваженого органу не може обіймати посаду Голови Уповноваженого органу два строки поспіль.
17. У разі непризначення Голови Уповноваженого органу тимчасове (строком на один місяць) виконання обов’язків Голови Уповноваженого органу здійснюється по черзі членами Уповноваженого органу. Порядок визначення черговості тимчасового виконання обов’язків Голови Уповноваженого органу встановлюється Положенням.
18. Голова Уповноваженого органу:
1) скликає засідання Уповноваженого органу;
2) головує на засіданнях Уповноваженого органу;
3) вносить на розгляд Уповноваженого органу питання порядку денного засідання Уповноваженого органу з урахуванням пропозицій членів Уповноваженого органу;
4) бере участь у засіданнях Кабінету Міністрів України;
5) представляє інтереси Уповноваженого органу в Кабінеті Міністрів України;
6) представляє Уповноважений орган у відносинах із державними органами інших держав з питань нагляду (контролю) за ринком азартних ігор, міжнародними організаціями;
7) діє без довіреності від імені Уповноваженого органу в межах, установлених законодавством України;
8) підписує документи, що видаються відповідно до рішень Уповноваженого органу, та документи, пов’язані з поточною діяльністю Уповноваженого органу.
19. Основною формою роботи Уповноваженого органу як колегіального органу є засідання, що проводяться за рішенням Голови Уповноваженого органу або за ініціативою не менше трьох членів Уповноваженого органу не рідше одного разу на місяць.
20. Засідання Уповноваженого органу є правомочним, якщо на ньому присутні п’ять членів Уповноваженого органу.
21. Члени Уповноваженого органу мають кожен по одному голосу.
22. Рішення Уповноваженого органу вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість від загального кількісного складу Уповноваженого органу. Уповноважений орган приймає рішення про видачу та анулювання ліцензій двома третинами складу Уповноваженого органу в порядку, встановленому цим Законом.
23. Умови оплати праці, надання відпусток, соціального захисту Голови та членів Уповноваженого органу прирівнюються до умов, визначених Законом України "Про державну службу" для державних службовців категорії "А".
24. Діяльність Уповноваженого органу забезпечує апарат Уповноваженого органу (далі - апарат) і територіальні управління.
25. Положення про апарат та його структура затверджуються Уповноваженим органом. Гранична чисельність апарату та територіальних управлінь затверджується Кабінетом Міністрів України.
26. Уповноважений орган може утворювати та ліквідовувати свої територіальні управління для здійснення своїх повноважень. Територіальні управління не мають статусу юридичної особи і діють на основі положення, що затверджується Уповноваженим органом.
27. Керівник апарату та його заступники призначаються і звільняються з посади Уповноваженим органом.
28. Працівники апарату Уповноваженого органу, які займають посади, віднесені до державної служби, є державними службовцями.
29. Працівники апарату, в тому числі його керівник, їх близькі особи не можуть бути прямо чи опосередковано власниками корпоративних прав організаторів азартних ігор, виробників грального обладнання чи надавачів послуг у сфері азартних ігор, отримувати від них фінансову або матеріальну винагороду та допомогу чи займати будь-яку посаду в структурних підрозділах організатора азартних ігор чи надавача послуг у сфері азартних ігор, у тому числі на громадських засадах.
30. Керівник апарату Уповноваженого органу:
1) здійснює керівництво діяльністю апарату Уповноваженого органу;
2) видає накази, розпорядження з питань діяльності апарату Уповноваженого органу;
3) призначає на посади та звільняє з посад працівників апарату Уповноваженого органу;
4) заохочує працівників апарату, накладає дисциплінарні стягнення;
5) виконує інші функції, необхідні для забезпечення виконання Уповноваженим органом покладених на нього цим Законом повноважень.
31. За рішенням Уповноваженого органу створюється Консультаційно-експертна рада, яка є постійно діючим на громадських засадах дорадчим органом, що бере участь в обговоренні проектів документів, які розробляються та/або розглядаються Уповноваженим органом. Склад Консультаційно-експертної ради та положення про неї затверджуються Уповноваженим органом.
Ст 7 ЗУ Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор зі змінами 2024 рік №768-IX від 14.07.2020
Структура акту